Szórakoztató tanulás? (freeimages / face-paint-1474779)
A nagylány az általános iskola második osztályába jár. Év elején úszni jártak tanulásidőben, ezért lemaradtak a tananyaggal, ez főleg matekon látszik. Márpedig egy mérnök lánya nem lehet rossz matekból, ezért a félév előtti hajtásban apa nyúzza a lányt a matekkal, gyakorolnak a témazáróra. Illetve próbálnak gyakorolni, mert apa minden igyekezete és kísérlete ellenére a lányt sokkal jobban érdekli a Garfield mesevideó, mint a matek. Apának, miután már kézzel-lábbal, füstjelekkel is elmagyarázta a matekot újra és újra, végső elkeseredésében mentő ötlete támad, és a következő matekpéldát diktálja a lánynak:
- Garfield 12 pizzát evett meg, 9-el kevesebbet, mint Ubul. Hány pizzát evett meg Ubul?
A hirtelen jött nagy vigadalom további hasonló matekpéldákat szül:
- Apa ma óránként 15-ször morog a matek miatt, 6-tal többször, mint tegnap ilyenkor. Hányszor morgott tegnap apa óránként a matek miatt?
- Anya ma 10 inget vasalt ki, 10-zel többet, mint tegnap. Hány inget vasalt tegnap anya?
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: